Herbata na uspokojenie

Nie możesz spać nocami, nerwowo krzątasz się po domu, tracisz apetyt lub, co gorsza, męczy Cię ból głowy, problemy z żołądkiem, a na skórze pojawiły się niedoskonałości? To wszystko mogą być objawy stresu. Herbata na uspokojenie pomoże zniwelować najbardziej dotkliwe skutki stresu, a także znacząco poprawi samopoczucie.

Nie od dziś wiadomo, że w trakcie stresu chętnie sięgamy po słodycze, np. czekoladę, które poprawiają nam nastrój. A może w takiej sytuacji warto wypić szklankę uspokajającego, ziołowego naparu? Relaksująco na organizm działają nie tylko poniższe mieszanki, ale także napar rooibos.

Herbata na uspokojenie – przepis na mieszankę

Jak działa mieszanka herbaty na uspokojenie? Przede wszystkim zawarte w niej zioła regulują pracę układu nerwowego/ Pod wpływem stresu wydziela się adrenalina i kortyzol, co skutkuje podniesieniem ciśnienia we krwi, zwolnieniem perystaltyki jelit oraz wzmożeniem pracy trzustki wyrzucającej do krwi ogromne dawki insuliny. Jednym słowem organizm jest w stanie pełnej gotowości. Aby go uspokoić, należy sięgnąć po ziołowe mieszanki:  nie powodują otępienia, łagodnie działają na cały organizm i można je stosować przez dłuższy czas bez żadnych skutków ubocznych, zwłaszcza napar z kwiatu lipy.

Zawarty w herbacie czarnej i zielonej aminokwas znany jako L-teanina także znacząco redukuje stres i nie wywołuje przy tym objawów senności. Więcej na jej temat znajdziesz we wpisie Z czego tak naprawdę składa się herbata? Aby się uspokoić, należy pić około 3-4 filiżanek zielonej herbaty dziennie.

Ważne jest tylko, aby regularnie ją pić przez 2-3 miesiące przynajmniej raz dziennie.

  • Melisa: uspokaja, pomaga w zasypianiu
  • Chmiel: zawiera związek metylobenzolu silnie oddziałowujący na układ nerwowy
  • Dziurawiec: działa rozkurczowo i przeciwdepresyjnie
  • Rumianek: leczy zaburzenia trawienia, działaj uspokajająco
  • Kozłek lekarski (waleriana): obniża ciśnienie krwi, działa rozkurczowo
  • Żeń-szeń: pobudza wydzielanie seratoniny oraz dopaminy
  • Lipa: pomaga przy nerwobólach, eliminuje oznaki zmęczenia i znużenia.
  • Głóg: wspomaga i wzmacnia pracę serca, nieznacznie zwiększając siłę jego skurczów.
  • Męczennica (passiflora): używana w leczeniu napadów leków i paniki, działa silnie uspokajająco, ma działanie antydepresyjne.

Działanie niektórych ziół zostało już dokładnie opisane we wpisie Herbata lepsza niż antydepresanty!

Herbata na uspokojenie – przygotowanie

Polecam mieszankę ziół złożoną z melisy, mięty, koszyczka rumianku, chmielu, dziurawca, a także kozłka lekarskiego i żeń-szenia. Dwie łyżeczki herbatki parzymy w gorącej wodzie (ok. 90 stopni) przez 2-4 minuty pod przykryciem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.